سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه موادی برای رنگ آمیزی کفش های چرم لازم است؟

کفش های کهنه تان را با رنگ آمیزی نونوار کنید

اگر کفش تان کهنه شده و دل تان نمی آید که آن را دور بیندازید، شاید به نظرتان عجیب  یا نشدنی باشد، اما می خواهم روش های هیجان انگیزی به شما آموزش بدهم تا بتوانید از کفش های کهنه تان لذت بیشتری ببرید، البته اگر نقاش هستید یا عاشق رنگ آمیزی، قطعا حین انجام کار، دوچندان لذت خواهید برد، رنگ آمیزی کفش کهنه هم سرگرم کننده است هم شما صاحب یک کفش نو و زیبا می شوید، می دانید به نظر من، این کار یک اثر هنرمندانه است که با سلیقه خودتان انجام می دهید. شاید فکر کنید که شما استعداد نقاشی ندارید یا حتی نمی توانید یک خط بکشید، پس این روش ها به درد شما نمی خورد، اما این افکار را باور نکنید، شاید اولین بار نیاز به تجربه و تمرین داشته باشید، اما نشدنی نیست.خدا را چه دیدید، شاید شما به هنر و نقاشی علاقه مند شدید.

تبدیل کفش کهنه اسنیکر به رنگ دلخواه

بهترین کفش برای رنگ آمیزی کفش کهنه، کتان سفید است زیرا رنگ را به خوبی به خود جذب می کند. اگر کفشتان خیلی کهنه نشده، نیازی نیست که آن ها را بشویید.اگر کفشی که رنگ می کنید سفید نیست باید بتوانید به رنگی که می خواهید تبدیل کنید، مثلا اگر می خواهید کفش بنفش رنگ را به کفش آبی تغییر دهید می توانید از حذف کننده رنگ ریت استفاده کنید، اما این کار ریسک زیادی دارد شاید به آن رنگی که دلخواه شماست، تغییر پیدا نکند، بنابراین پیشنهاد ما  کتونی سفید است. اگر کفشتان طرح خاصی دارد، یادتان باشد، رنگی که انتخاب می کنید، با رنگ های دیگر مخلوط نشود، مثلا اگر روی کتونی سفید گلدار صورتی یک رنگ آبی بزنید، گل های صورتی به ارغوانی تغییر می کند (ترکیب آبی و صورتی، بنفش می شود) و بقیه کفش به رنگ آبی در می آید.

لوازم مورد نیاز رنگ آمیزی کفش اسنیکر

  • ریت همه منظوره رنگ
  • پارچه کهنه برای جلوگیری از نشت رنگ ها
  • مایع ظرفشویی
  • ظرف اندازه گیری
  • روکش میز پلاستیکی
  • دستکش پلاستیکی

روش تمیز کردن کفش اسنیکر

روش تمیز کردن کفش اسنیکرروش تمیز کردن کفش اسنیکر

اگر کفش ها کثیف شده اند، کمی جوش شیرین و آب را در ظرف بزرگی بریزید و آن ها را با هم مخلوط کنید، و کفش ها را با برسی به آرامی تمیز کنید،در انتها منتظر بمانید تا کفش ها خشک شود تا کار رنگ آمیزی را شروع کنیم. این کار، باعث می شود که رنگ ها در همه قسمت ها یکنواخت منتشر شود.قبل از شروع، میز را با روکش پلاستیکی بپوشانید و پارچه کهنه ای داشته باشید تا از نشت کردن رنگ ها جلوگیری کنید.کفی کفش و بندها را از کفش درآورید. نوار یا وازلین دور کفی کفش بکشید تا رنگ به جاهای دیگر وارد نشود.

مرحله هیجان انگیز رنگ آمیزی اسنیکرها

دستکش ها را بپوشید و حدود 3 گالن آب گرم با 140 درجه فارنهایت، درون سطل بریزید و 1 قاشق چایخوری مواد شوینده به آن اضافه و حالا 2/1 فنجان رنگ مایع تکان خورده ریت داخل. سطل بریزید. اگر می خواهید خیلی تیر یا پر رنگ شود، مقدار رنگ را دوبرابر کنید. حالا با قاشقی هم بزنید، قبل از شروع، رنگ را تست کنید. حوله کاغذی را داخل ظرف رنگ فرو برید، اگر رنگ خیلی بی حال هست، رنگ بیشتری اضافه کنید و برعکس اگر خیلی تیره است، آب بیشتر اضافه کنید. کفش ها را یکی یکی داخل رنگ قرار دهید، کفش ها باید بین 10 دقیقه تا 1 ساعت در رنگ باقی بماند،سپس کفش ها را به آرامی از رنگ خارج کنید و قبل از آبکشی، ثابت کننده رنگ ریت را به کفش ها بزنید، و آبکشی کنید، سپس اجازه دهید تا کفش ها خشک شوند.

کفش های ساتن کهنه تان را روز اول برگردانید

همه خانم ها دوست دارند در هر مجلسی متفاوت بدرخشند، یکی از کارهای جالبی که می توانید انجام دهید این است که کفش تان را با سلیقه خود، رنگ آمیزی کنید. این کار شما را متفاوت تر از همیشه در مهمانی ها جلوه می کند. برخی خانم ها عاشق تنوع هستند، بنابراین با این ایده ناب، که کمتر کسی جرات انجام آن را دارد ، شما را منحصر به فرد خواهد کرد. کفش سفید تان را به خاص ترین رنگ تبدیل کنید. رنگ آمیزی کفش کهنه همیشه حس خوبی به ما می دهد.

لوازم مورد نیاز برای رنگ آمیزی کفش سفید ساتن

  • ریت چند منظوره
  • برس
  • دو فنجان
  • روکش میز
  • پارچه کهنه
  • دستکش پلاستیکی
  • قاشق اندازه گیری

گرد و غبار کفش های ساتن را پاک کنید

قبل از هر چیز به این موضوع توجه کنید که همه جنس ها رنگ پذیر نیستند، کفش های جیر،ساتن، ابریشم، و جنس پنبه به راحتی رنگ می شوند، ما در ادامه قصد داریم، کفش های ساتن را به شما آموزش دهیم . حالا برای شروع، کفش ها را یا با  دستمال تمیز کنید یا در یک شوینده ای نیم ساعت قرار دهید، اگر لکی هنوز دارد، با برس پاک کنید، قبل از شروع اجازه دهید، کفش تان کاملا خشک شود. فضا را با روکش پلاستیکی بپوشانید، تا رنگ، به اطراف سرایت نکند.، داخل کفش را با نواری بچسبانید تا رنگ به آن قسمت نیز پاشیده نشود، و البته قسمت پنجه پا کفش را روزنامه یا پارچه ای بگذارید.

به خم رنگ آمیزی کفش های ساتن خوش آمدید

حالا نوبت بخش هیجان انگیز ماجراست. دستکش پلاستیکی بپوشید و یک قاشق غذاخوری ریت گل سنبل مخلوط شده را در یک فنجان آب داغ با دمای 140 درجه فارنهایت بریزید، و خوب ترکیب کنید. این رنگ برای سرحال آوردن، و رنگ آمیزی کفش کهنه، پارچه های یا رنگ و رفته بسیار مناسب است. حالا قلمو را به رنگ آغشته کنید و با حوله، نم آن را بگیرید تا از رنگ ها چکه نکنند،بعد  رنگ را روی کفش خشک بکشید، یک پارچه کهنه را کنار دستتان داشته باشید تا اجازه قطره قطره شدن رنگ را ندهید، به نظرم اول از پاشنه شروع کنیم. به این موضوع دقت کنید که بعد از کشیدن برس روی رنگ، آن را با حوله، تمیز کنید، و بعد ادامه بدهید.قبل از شروع کفش دوم، رنگ را در مایکروویو قرار دهید، تا گرم شود، بعد از اتمام، کفش ها را روی روزنامه ای بگذارید تا خشک شوند.

لایه دوم رنگ آمیزی کفش ساتن سفید

اگر دوست داشته باشید می توانید لایه دوم رنگ را به همین ترتیب انجام دهید، فقط باید رنگ ها را در جایی نگه دارید و قبل از شروع لایه دوم، مجددا رنگ ها را در مایکرویو گرم کنید.

راهنمای رنگ آمیزی کفش های چرم

جنس چرم اگر خوب باشد، دیر کهنه می شود، اما ممکن است دوست داشته باشید که به رنگ کفش تان تنوع بدهید. خیلی هم ایده جالبی است، می توانید موقتا رنگ خسته کننده آن را تغییر دهید، حتما در مورد انتخاب رنگ درست، توجه داشته باشید، برای کفش های چرمی، رنگ های آکریلیکی مناسب چرم را می توانید استفاده کنید، البته رنگ های پارچه نیز جوابگو است.

مواد لازم برای رنگ آمیزی کفش های چرم

مواد لازم برای رنگامیزی کفش های چرممواد لازم برای رنگامیزی کفش های چرم

  • پارچه کهنه
  • نوار چسب
  • اسفنج
  • رنگ آکریلیکی

تمیز کردن و آماده کردن کفش

همانطور که از ابتدای مقاله اشاره کردم، آماده سازی کفش، مهم ترین بخش رنگ آمیزی است، زیرا کفش کثیف، بر نحوه رنگ کردن اثرگذار است، پس برای تمیز کردن کفش وقت بگذارید. کفش را خاکروبی کنید، برای تمیز کردن کفش های چرم از پنبه و الکل خیس استفاده کنید، طریقه تمیز کردن باید از بالا به سمت پایین کشیده شود، آلودگی ها و گرد و غبار را از کفش تمیز کنید.داخل و اطراف کفش را با نوار چسبی بپوشانید تا بقیه سطوح کفش، رنگی نشوند، همچنین، پاشنه کفش را با روزنامه پر کنید.کفش های چرم براق را با کاغذ سنباده می توانید تمیز کنید، تاجایی سنباده بزنید که کفش، زبر شود، سنباده زدن را با رعایت اصول، انجام دهید، باید دقت کنید، سعی کنید تا جایی سنباده بزنید که تمام کفش، یکنواخت شود.

شروع رنگ آمیزی کفش های چرم

حالا کفش آماده رنگ آمیزی است. قلمو را به رنگ آغشته کنید، قلم مو نقاشی را باید متناسب با جایی که می خواهید رنگ بزنید، انتخاب کنید و به صورت ضربات کوتاه به کفش بزنید. قلمو را از راه دوخت کفش حرکت دهید، البته به جای قلمو از اسفنج هم می توانید استفاده کنید. یک ظرف بزرگ آب گرم تهیه کنید، رنگ را داخل آن بریزید و اسفنج را داخل کاسه رنگ فرو برده،، روی کاغذ بکشید تا از نشت رنگ جلوگیری شود، قبل از استفاده، رنگ را روی تکه ای چرم امتحان کنید، سپس روی کفش بکشید، به این  نکته توجه داشته باشید همیشه تیره کردن رنگ، ساده تر از رقیق کردن آن است، قبل از شروع دور دوم رنگ آمیزی، اجازه دهید، کفش ها خشک شوند، بعد مجددا رنگ بزنید.

تغییر رنگ کفش با واکس

یکی دیگر از روش های تغییر رنگ کفش، استفاده از واکس است. واکس ها انواع مختلفی دارند، واکس های مایع، کرم و جامد. واکس های مایع، کفش را از رطوبت محافظت می کنند، و دوام بیشتری دارند. و نوع کرمی، برای واکس مناسب نیستند، زیرا تمام سطح کفش را، یکنواخت نمی کند. اگر کفش تان روشن است این راه، جوابگو نیست، بهتر است کفش های تیره را برای این کار انتخاب کنید. طبق روش بالا، کفش را با پنبه مرطوب تمیز کنید، طوری که تمام سطوح کفش، یکدست شود، سپس با واکس مایع به تمام قسمت های کفش بکشید، و منتظر بمانید تا واکس خشک شود، و بعد بار دوم واکس بزنید، این کار را تا سه بار انجام دهید تا کاملا رنگ کفشتان تغییرکند.

منبع: https://bit.ly/3BfFC4x