سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افراد دیابتی چه دمنوش هایی می توانند استفاده کنند؟

دمنوش های موثر که بهتر است افراد دیابتی آنهارا مصرف کنید

چای و دمنوش از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان هستند که بیش از دو سوم جمعیت جهانی آن را مصرف می کنند. این نوشیدنی های گرم به دلیل ترکیبات گیاهی قوی که در آن ها وجود دارد می توانند برای سلامتی مفید باشند. تحقیقات نشان داده است که برخی از چای ها یا دمنوش ها دارای خواصی هستند که برای افراد دیابتی مفید است. این نوشیدنی ها می توانند قند خون را کنترل کرده، التهاب را کاهش داده و حساسیت به انسولین را افزایش دهند. (کارایی انسولین را بالا ببرند.) در این مقاله تلاش می کنیم تا علاوه براین که با دمنوش های مختلف آشنا می شویم بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت را نیز معرفی کنیم.

دمنوش ها و چای ها چه تاثیری بر کنترل دیابت دارند؟

از مهمترین تاثیر هایی که انواع چای و دمنوش ها بر روی کنترل دیابت دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش سطح قند خون

دیابت بیماری است که با افزایش مزمن سطح قند خون مشخص می شود. این افزایش در اثر ترشح ناکافی هورمون تنظیم کننده قند خون یعنی انسولین و یا کاهش حساسیت بدن به انسولین اتفاق می افتد. برخی از انواع چای و دمنوش های گیاهی حاوی ترکیبات گیاهی هستند که با آسیب های سلولی مقابله می کنند و التهاب و سطح قند خون را کاهش داده و گزینه ای مناسب برای افراد دیابتی هستند. این دمنوش ها و سایر دمنوش هایی که مورد نظر شما است را می توانید با اطمینان از کیفیت از فروشگاه اینترنتی دمنوش های نیوشا نیک تهیه کنید.

نوشیدنی های کم کالری

برای افراد دیابتی، تنظیم دقیق قند خون بسیار مهم است و انتخاب مواد غذایی و نوشیدنی هایی که کنترل سالم قند خون را بهینه می کنند، نکته اساسی است. انتخاب نوشیدنی های بدون کالری یا بسیار کم کالری مانند چای و دمنوش ها نسبت به نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و قهوه هایی که دارای شکر هستند، راهی عالی برای بهینه سازی کنترل دیابت است.

افزایش رطوبت بدن

از طرف دیگر، نوشیدن چای و دمنوش بدن شما را مرطوب نگه می دارد که به تنظیم بهتر قند خون کمک می کند. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که کمبود آب بدن با افزایش سطح قند خون در افراد دیابتی مرتبط است و این موضوع اهمیت مصرف منظم مایعات را برجسته می کند.

معرفی برخی از بهترین چای ها و دمنوش ها برای افراد دیابتی

انتخاب نوع نوشیدنی برای افرادی که دیابتی هستند می تواند چالشی مهم در حفظ سلامتی آنها محسوب گردد که در ادامه به معرفی برخی از این نوشیدنی ها خواهیم پرداخت.

چای سبز

چای سبز را می توان به نوعی بهترین چای یا بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت دانست. نشان داده شده است که برخی از ترکیبات موجود در چای سبز، مثلEGCG) ) باعث تحریک جذب گلوکز به سلول های عضلانی شده و سطح قند خون را کاهش می دهد. علاوه بر این، نوشیدن چای سبز در افراد سالم نیز می تواند احتمال ابتلا به دیابت را در آن ها پایین بیاورد. توجه داشته باشید که این مطالعات به طور معمول نوشیدن 3-4 فنجان چای سبز در روز را برای استفاده از مزایای ذکر شده در بالا توصیه می کنند. شما می توانید با استفاده از چای سبز نیوشا از فواید این چای بهره مند شوید.

چای سیاه

چای سیاه حاوی یک سری ترکیبات گیاهی قوی مثل تئافلاوین و تئاروبیگین است که دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و کاهش دهنده قند خون است. بنابراین می تواند در زمره بهترین چای یا بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت قرار بگیرد. مطالعه ای نشان داده است که مصرف چای سیاه با سرکوب برخی از آنزیم ها در جذب کربوهیدرات تداخل ایجاد کرده و سطح قند خون را کنترل می کند. چای سیاه همچنین ممکن است با محافظت از سلول های ترشح کننده انسولین در پانکراس، به ترشح سالم انسولین کمک کند. همانطور که در مورد چای سبز گفته شد، مطالعات در مورد چای سیاه نیز معمولاً نوشیدن 3-4 فنجان در روز را برای استفاده از مزایای قابل توجه آن توصیه می کند. پکیج قند خون نیوشا علاوه بر چای سیاه، حاوی چای سبز و برخی دیگر از دمنوش های مفید برای دیابت است.

چای ترش

چای Hibiscus که به آن چای ترش نیز می گویند از گلبرگهای گیاه Hibiscus sabdariffa تهیه می شود. گلبرگ های هبیسکوس حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان های مفید هستند. مصرف چای ترش موجب کاهش سطح فشار خون و کاهش التهاب می شود. فشار خون بالا در افراد دیابتی شایع است بنابراین نوشیدن چای ترش به افراد دیابتی کمک می کند تا سطح فشار خون خود را کنترل کنند و این چای برای این سری از افراد، بهترین چای یا بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت محسوب می شود. چای ترش می تواند به کاهش مقاومت به انسولین نیز کمک کند. این چای به همراه برخی ریزمیوه های دیگر که خواص مفیدی دارند در پک ریزمیوه های قرمز نیوشا ارائه شده است. توجه داشته باشید که چای ترش ممکن است با داروی فشار خون هیدروکلروتیازید، تداخل داشته باشد بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

چای دارچین

دارچین یکی از ادویه های محبوب است که خواص ضد دیابت خوبی را برای آن گزارش کرده اند. مصرف روزانه دارچین به مدت حداقل 40 روز به طور قابل توجهی باعث کاهش سطح گلوکز می شود و می تواند بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت باشد. مکانیسم های کاهش سرعت ترشح قند در جریان خون، افزایش جذب گلوکز سلولی و افزایش حساسیت به انسولین در دارچین موجب می شود که این ماده موثر بتواند سطح قند خون را کاهش دهد. بنابراین بهتر است از خواص چای دارچین غافل نشوید و آن در برنامه مصرف هفتگی خود قرار دهید.

دمنوش زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند بسیار شناخته شده است. کورکومین، ماده اصلی فعال در زردچوبه، از نظر خاصیت کاهش دهندگی قند خون مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات نشان می دهد که کورکومین با بهبود حساسیت به انسولین و افزایش جذب گلوکز در بافت ها، ممکن است سطح قند خون سالم در بافت ها را افزایش دهد. مطالعات انسان و حیوان نشان داد که مصرف کورکومین با کاهش قابل توجه قند خون و سطح چربی خون همراه است. به همین دلیل می توان آن را به نوعی بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت در نظر گرفت. بعلاوه، در بررسی ها اشاره شده است که مصرف کورکومین ممکن است به کاهش آسیب سلولی، کاهش سطح ترکیبات التهابی و بهبود عملکرد کلیه ها کمک کند.

دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه یک گیاه تسکین دهنده از خانواده نعناع است. این گیاه رایحه مطبوعی دارد و می توان از مصرف دمنوش آن لذت برد. تحقیقات نشان می دهد که روغن های اساسی بادرنجبویه ممکن است به تحریک جذب گلوکز و مهار سنتز گلوکز در بدن کمک کرده و منجر به کاهش سطح قند خون شود. بنابراین می توان آن را در دسته بندی بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت قرار داد.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه فواید سلامتی بی شماری دارد. این دمنوش نه تنها پتانسیل بهینه سازی کنترل قند خون را دارد بلکه می تواند به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو (عدم تعادل که می تواند منجر به عوارض مرتبط با دیابت شود) کمک کند. مطالعات نشان داده است که افرادی که دمنوش بابونه مصرف می کنند سطح آنتی اکسیدان هایی مثل گلوتاتیون پراکسیداز ( آنتی اکسیدان اصلی در مقابله با استرس اکسیداتیو) در بدن آن ها بالاتر است.