سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش نگهداری همستر در منزل

نگهداری همستر در منزل

 

نگهداری همستر در منزل

شاید نگهداری همستر در منزل را دوست داشته باشید. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات کسب کنید در این نوشته با ما همراه باشید.

همستر از خانواده جوندگان، و حیوانی کوچک و جذاب است. همسترها حیوان خانگی مناسبی محسوب می شوند؛ اما پنج نکته مهم وجود دارد که قبل از ورود همستر از حیات وحش حیوانات به منزل باید در نظر داشته باشید:

 

آیا همستر حیوان خانگی مناسبی برای شما هست؟

از آنجا که همستر ها حیواناتی هستند که در شب بیشترین فعالیت و بازیگوشی را دارند، در ساعات روز می خوابند وهمراه فعالی نیستند؛ اما اگر عصر، فراغت برای بازی با همستر دارید، پذیرش آن می تواند برای خانواده شما مناسب باشد.

 

آیا فرزندان خردسال دارید؟

لمس همستر ها باید با ملایمت باشد. از این رو کودکان زیر 8 سال هنگام در دست گرفتن همستر، باید تحت نظارت بزرگسالان باشند. علاوه بر این ، سر و صدای بلند و حرکات ناگهانی به راحتی آنها را نگران می کند. همسترها به راحتی در دست های کوچک کودک جا می گیرند؛ اما بزرگسالان باید مراقب باشند که  کودکان خردسال به طور تصادفی همستر را رها نکنند؛ آن را خیلی سخت فشار ندهند یا آن را نترسانند که در اینصورت گاز می گیرد.

 

آیا باردار هستید؟

حیوانات خانگی مانند همستر منبع بالقوه سالمونلا هستند؛ باکتری سالمونلا باعث نوعی مسمومیت غذایی می شود که می تواند باعث بروز بیماری شدید در بزرگسالان و مشکلات شدید تر برای افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف شود. به ویژه کودکان زیر پنج سال نسبت به این باکتری ها حساس تر هستند. علاوه بر این، چنانچه مادر باکتری سالمونلا را به جنین منتقل کند، می تواند عوارض شدیدتری را ایجاد کند.

 

بودجه شما چقدر است؟

یکی از دلایلی که همسترها می توانند حیوانات خانگی ایده آلی باشند این است که آنها به طور معمول هزینه زیادی برای مراقبت ندارند. صاحبان همستر فقط لازم است برای تهیه قفس، ملافه، غذا و اسباب بازی هزینه پرداخت کنند. از آنجا که همسترها تقریبا همه چیزخوار هستند، لازم نیست هزینه ای برای تهیه غذای مخصوص بپردازید.  اما توجه داشته باشید که همستر به تخم‌مرغ، برنج، گوشت و سیب ‌زمینی علاقه مند هستند. همستر ها پرخور هم نیستند. البته هزینه های مراجعه احتمالی به دامپزشک را هم درنظر بگیرید. توصیه می کنیم برای اینکه تا حفظ سلامتی همستر و بی نیازی از مراجعه به دامپزشک، همستر را با غذاهایی تغذیه کنید که حاوی کربوهیدرات، پروتئین، و انواع ویتامین ها باشد.

 

چقدر زمان می توانید صرف کنید؟

در مقایسه با سایر حیوانات خانگی، همسترها طول عمر نسبتاً کوتاه 2.5 تا 3 سال دارند. این می تواند یک گزینه مناسب برای خانواده های باشد که برای اولین بار زندگی با حیوان خانگی را آزمایش می کنند. البته، برای کودکان نیز می تواند دشوار باشد که با مرگ حیوان خانگی کنار بیایند. که این موضوع را هم باید در خاطر داشته باشید.

اکنون با توجه به نکاتی که در مورد این حیوان خانگی بیان شد، می توانید در مورد نگهداری همستر در منزل تصمیم بگیرید.

منبع: روش نگهداری همستر در منزل