سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه خوشبو کننده هوا خانگی

خوشبو کننده هوا خانگیخوشبو کننده هوا خانگی

خوشبو کننده هوا خانگی

خلاصی از انواع بو های آشپزخانه و دیگر فضا های خانه با خوشبو کننده هوا خانگی امکان پذیر است. حسن استفاده از خشبو کننده هوا خانگی به جای عود و اسپری های خوشبو کننده این است که دیگر لازم نیست مواد شیمیایی و بعضاً حساسیت زا را استنشاق کنید.

 

مواد شیمیایی در خوشبو کننده ها

پژوهشی که در سال 20058 در سازمان مصرف کنندگان اروپا انجام شد بیانکرد که بیش از 350 ماده ی شیمیایی مختلف و حساسیت زا در آزمایش 74 محصول خوشبو کننده ی هوا شناسایی شده است. این مواد شیمیایی شامل بنزن، فرمالدهید، استایرن و فتالات بودند. پس لازم است برای خلاصی از بو های نا خوشایند در فضای زندگی به دنبال راه حل ارگانیک جایگزین باشیم.

 

خوشبو کننده با جوش شیرین

خوشبو کننده ی خانگی حاوی جوش شیرین به خنثی کردن بو ها کمک می کند. جوش شیرین که نام دیگر آن سدیم بی کربنات بوده، ترکیبی آمفوتر است که می تواند اسید و باز هر دو را خنثی کند. جوش شیرین قادر است بو های نا خوشایند را به خود جذب کند.

 

اسانس های روغنی

اسانس های روغنی نیز ترکیبات معطری هستند که می توان از آن ها در تهیه خوشبو کننده ی خانگی استفاده نمود. این روغن ها بر خلاف اسانس های مصنوعی سر درد و مشکلات تنفسی ایجاد نمی کنند. ضمناً این بو ها خاصیت درمانی و آرامش بخش نیز دارند.

 

افشانه خوشبو کننده

مواد لازم برای تهیه یکی افشانه خوشبو کننده خانگی به این شرح است:

یک عدد شیشه افشانه

آب

اسانس روغنی اسطوخودوس

اسانس روغنی پرتقال

اسانس روغنی لیمو

 

طرز تهیه افشانه خوشبو کننده

سه چهارم بطری افشانه را از آب پر کنید. سه چهارم قاشق چای خوری اسانس اسطوخودوس در آن بریزید. یک قاشق چای خوری اسانس پرتقال و نصف قاشق چای خوری اسانس لیمو را نیز بیفزایید. در بطری را محکم ببندید و ان را تکان دهید. حالا افشانه ی خوشبو کننده آماده ی استفاده است.

 

خوشبو کننده ی حاوی جوش شیرین

یک ظرف مربا

جوش شیرین

اسانس اسطوخودوس

کاغذ کادو

چسب

خلال دندان

قیچی

مواد لازم برای تهیه خوشبو کننده ی شما هستند.

 

روش تهیه خوشبو کننده

در پوش ظرف مربا را روی کاغذ کادو قرار دهید و دایره ای را با آن رسم کنید و این دایره را با قیچی ببرید. مرکز در را با کنسرو باز کن خارج کنید و جای آن کاغذ دایره ای شکل را بچسبانید.

نصف پیمانه جوش شیرین را همره با 15 قطره از اسانس روغنی اسطوخودوس در ظرف بریزید و با یک چنگال آن ها را مخلوط کنید. در ظرف را محکم ببندید و با خلال دندان کاغذ را از چند جا سوراخ کنید.

این خوشبو کننده هوا خانگی را می توانید در آشپزخانه یا حمام و یا دستشویی قرار دهید.

منبع: طرز تهیه خوشبو کننده هوا خانگی