سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوال و جواب هایی در مورد کرونا ویروس

کرونا ویروس 

سوال و جواب هایی در مورد کرونا ویروس کوید 19

کرونا ویروس ها خانواده ی بزرگی از ویروس ها هستند که سبب ایجاد بیماری در انسان و حیوان می شوند. انواع مختلف کرونا ویروس در دنیا وجود دارد ویروس سارس و نوع جدید آن یعنی ویروس کوید 19 از این خانواده هستند. کوید 19 پیش از شناسایی در ووهان چین در جای دیگری شناسایی نشده بود.

 

علائم کوید 19 چیست

رایج ترین علائمی که برای این ویروس کرونای جدید شناسایی شده است، تب، احساس خستگی و سرفه های خشک است. برخی از بیماران درد، احتقان بینی، آبریزش بینی، گلو درد و اسهال نیز خواهند داشت. این علائم به تدریج نمایان می شوند. برخی از افراد نیز پس از ابتلا علائمی را تجربه نمی کنند. از هر 6 نفر مبتلا به این ویروس یک نفر دچار علائم شدید و ازار دهنده و تنگی نفس می شود. افراد دارای سن بالا و مبتلایان به بیماری های خاص در معرض خطر هستند.

 

راه انتقال کوید 19

گفته شده است راه انتقال این ویروس تماس با قطرات و ترشحات تنفسی بیمار است و ویروس در هوا پخش نمی شود. به همین دلیل باید مراقب تماس با سطوحی که امکان نشستن ویروس روی آن ها وجود دارد بود. افرادی که ناقل ویروس هستند و هنوز علائمی ندارند نیز می توانند ویروس را انتقال دهند. البته از آنجا که عطسه و سرفه عامل پراکندگی قطرات تنفسی است، این احتمال بسیار کم خواهد بود و صد البته بهترین راه مقابله با آن شستشوی مکرر دست هاست.

 

نقش آنتی بیوتیک در پیشگیری از ابتلا

دقت کنید آنتی بیوتیک ها به هیچ وجه تاثیری بر نابود کردن ویروس ها ندارند و تنها بر عفونت های باکتریایی اثر می گذارند. پس در مورد ویروس کرونا نیز کارایی ندارند. به هیچوجه از ترس ابتلا خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف نکنید.این کار ایمنی بدن را کاهش می دهد و احتمال ابتلا را بیشتر خواهد کرد.

 

آیا ماسک نقش محافظتی دارد

اگر مریض هستید بله! اگر علائم ابتلا به ویروس کوید 19 را دارید حتماض ماسک بزنید تا از گسترش آن به اطرافیان جلوگیری شود. ماسک برای افرادی که از مبتلایان مراقبت می کنند نیز می تواند نقش محافظتی داشته باشد. برای افراد دیگر تنها شستشوی مکرر دست ها و عدم تماس دست با هر نقطه از صورت و همچنین حفظ فاصله یک متری با اطرافیان توصیه می شود.

 

مدت زمان بیماری چقدر است

از آنجا که کوید 19 ویروس جدیدی است همواره اطلاعات بیشتری در مورد آن به اثبات می سد. تا کنون مدت زمان بین 1 تا 14 روز برای این بیماری مشخص شده است و بیشترین مبتلایان دوره ی 5 روزه بیماری را تجربه کرده اند.

 

با حیوانات خانگی چه کنیم

از حیوانات خود نیز محافظت کنید و اجازه ندهید با افراد بیمار در تماس باشند و یا در خیابان راه بروند. زیرا بیماری کوید 19 به حیوانات نیز منتقل خواهد شد.

مدت زمان زنده ماندن کرونا ویروس کوید 19 روی سطوح قطعی نیست به همین دلیل ضد عفونی کردن سطوح در اولویت است.

منبع: سوال و جواب هایی در مورد کرونا ویروس